Aseta Smailyn uutiskirje sekä Hylätty ostoskori
Verkkokaupan luominen: Smaily-uutiskirjeen asennus
Liity Smailyn uutiskirjeratkaisuun! Smaily on yksinkertainen työkalu kauniiden sähköisten uutiskirjeiden lähettämiseen, joka auttaa parantamaan yrityksesi markkinoinnin laatua ja tehokkuutta sekä vähentämään valmisteluaikaa ja resursseja. Katso alla olevista ohjeista, miten voit liittää verkkokauppasi Smaily-uutiskirjeeseen.
1.Luo Smailyn tili
Jos haluat linkittää ShopRollerin Smailyn uutiskirjeeseen, luo ensin Smailyn uutiskirjetili. Voit tehdä sen täällä: www.smaily.com
2. Avaa Smaily-asetus ShopRollerissa.
Tee tämä avaamalla ylläpidossa Lisät ja sen alta Muut. Valitse Aseta Smaily.
3.Aseta Smaily
Jotta voit liittää verkkokauppasi Smailyn, tee tarvittavat asetukset myös ShopRollerissa.
Aliverkkotunnus. Smaily-alidomainin nimi löytyy Smaily-tililtäsi Sinun tulee syöttää kuvakaappauksissa keltaisella korostettu teksti. Ehkä tässä esimerkissä sinun pitäisi kirjoittaa: demo.sendsmaily.net
- Näet tämän Smailyn osoitepalkissa, mutta myös asetuksissa.
OSOITERIVILLÄ
- SETTINGS
Lisää oletusarvoinen automaattinen vastaajatoiminto. Lue lisää Smailyn vastaajan asettamisesta ja konfiguroinnista.
- RSS FEED
Jos haluat lisätä tuotesyötteen sähköpostimerkkiin, syötä syötteen url-osoite Smailysin ShopRoller-asetuksissa.
Valitse tuoteryhmä(t), jonka tuotteita haluat käyttää syötteen kautta Smailyn uutiskirjeessä.
HUOM! Välimuisti olisi tyhjennettävä, jos olet muuttanut tuotevalintoja tuote-ryhmässä tai olet muuttanut Sallittuja tuoteryhmiä!
Aktivoi Samily! Älä unohda tallentaa!
4.Tarkista, että oikea uutiskirje on myös Asetuksissa valittu.
Avaa hallinnassa Asetukset > Asetukset > Uutiskirje, tehdäksesi Smaily-uutiskirjeen aktivoimiseksi viimeiset asetukset.
- Tarkista, että olet valinnut Smaily uuden uutiskirjeen valinnaksi.
- Jos valitset Sähköposti, niin uutiskirjeen tilaamisilmoitus lähetetään kauppiaalle vain sähköpostitse eikä uutiskirjeohjelmaan.
- Valitse, missä uutiskirjeen valintaruudut lisätään ja tee muut tarvittavat asetukset.
Aseta hylätty ostoskori
Jotta voit käyttää hylättyjen ostoskorien ratkaisua Smailyssä, sinun on ensin luotava Smaily-ympäristöön automaation työnkulku, sekä Hylätyt ostoskorit että Hylätyt tilaukset -osioissa. Lue, miten voit tehdä sen Smailyssä!
Jos haluat käyttää myös Hylätyt tilaukset -ilmoitusta verkkokaupassa, katso, miten lisätään oikea pohja hylätyille tilauksille. Olemme tehneet tätä varten erillisen ohjeen, koska Smailyssä ei ole erillistä pohjaa Hylätyille tilauksille.
Katso ohjeet siitä, miten voit lisätä sopivan kirjasintyypin hylättyihin tilauksiin Smailyssä!
1. Avaa hylättyn ostoskorin moduuli
Mene hallinnassa Lisät > Muut > Hylätty ostoskori
2.Aseta hylätty ostoskorimoduuli
- Aseta aika, jolloin ensimmäinen hylätyn ostoskorin ilmoitus lähetetään. Voit määrittää joko päivien tai tuntien määrän.
- Kirjoita päivien tai tuntien määrä (kokonaislukuina) ruutuun. Käytä tähän laatikossa olevia nuolia tai kirjoita luku suoraan laatikkoon
Aktivoi hylätty ostoskori ja/tai hylätty tilaus, josta ilmoitus lähetetään.
- Hylätyn ostoskorin ja / tai tilauksen viiveaika tulisi asettaa vain ShopRoller-järjestelmässä (ei Smaily-automaation työprosessissa).
3.Aktivoi hylätty ostoskori Smailyn asetuksissa
- Kun olet aktivoinut hylätyn ostoskorin, avaa Smailyn uutiskirjeen asetukset uudelleen hallinnassa: Lisät > Muut > Smaily-uutiskirje
- Aktivoi hylätyn ostoskorin/tilausilmoitukset siellä.
Tarkista Smaily-ympäristössä, että vastaavat ilmoitukset on määritetty.
4.Valitse oikea automaattivastaaja hylätyyn ostoskoriin
- Kun olet aktivoinut hylätyn ostoskorin ilmoituksen ja/tai hylätyn tilauksen, valitse Smaily-ympäristössä sille sopiva automaattinen työnkulku.
- Voit valita automaation napsauttamalla laatikon vieressä olevaa luukkukuvaketta.
5.Mistä näen odottavat tilaukset ja hylätyn ostoskorin?
- Voit nähdä hylätyt ostoskorit ja hylätyt odottavat tilaukset Hylätty ostoskori -moduulissa.
- Siirry hallinnassa kohtaan Lisät > Muut > Hylätty ostoskori.
- Valitse vastaava välilehti moduulin yläreunasta nähdäksesi hylätyt ostoskorit ja Odottavat tilaukset.
Luettelossa näkyvät 10 viimeisintä hylättyä ostoskoria ja odottava tilausta.
HYLÄTYT OSTOSKORIT
HYLÄTYT ODOTTAVAT TILAUKSET
6.Muu tärkeä tieto
- Asiakkaalle ei lähetetä ilmoitusta hylätystä ostoskorista, jos tuotteet poistetaan hylätystä ostoskorista.
- Hylätyn ostoskorin luettelosta (hylätty ostoskorimoduuli) ostoskori poistetaan, kun asiakas poistaa tuotteita hylätystä ostoskorista tai suorittaa ja lähettää verkkokauppatilauksen (hylätyillä tuotteilla).
- Tilaus poistetaan hylättyjen tilausten luettelosta (hylättyjen ostoskorien moduuli), kun tilauksen tila muutetaan verkkokaupan hallintaympäristössä tai tilauksen tila muutetaan ( alkuperäisestä tilasta tilaksi Uusi )