Google Analyticsin asettaminen
Verkkokaupan luominen: Miten asettaa Google Analytics
Ensimmäiseksi sinun täytyy luoda tili Google Analyticsiin. Voit tehdä sen TÄÄLTÄ. Kun tili on luotu, kopioi Google Analytics 4 -koodi verkkokaupan Google Analytics -asetuksiin.
ShopRollerin Google Tracking -ympäristössä käytetään erikseen joko GA4-asetusta tai Tag Manageria. Jos haluat käyttää verkkokaupassa sekä GA4:ää että Tag Manageria, ShopRollerin asetuksissa tulisi asettaa vain Tag Manager ja sitten GA4 käyttöön ja tiedon saamiseksi tulisi yhdistää Tag Manager (Google Tag Manager -ympäristössä) ja sitten GA-tiedot näkyvät Tag Managerissa.
1.Avaa hallinnassa Google Tracking
- Koodin syöttämiseksi sinun täytyy ensin kirjautua verkkokaupan hallinta ympäristöön. Valitse sieltä Lisät, sitten Analytiikka ja Google Tracking.
2.Avautuu Google Tracking -asetussivu
- Ensimmäisessä osassa voit lisätä verkkokaupalle Google Analytics 4
- Toisessa osassa voit asettaa Google Tag Managerin
- Kolmannessa osassa voit asettaa Google AdWordsin
Tässä artikkelissa käsittelemme Google Analyticsin asettamista.
3.Aseta Google Analytics 4 ja lisää GA-koodi
- Lisää tähän Google Analytics -koodikenttään oma GA4-seurantakoodi.
- Koodi on muodossa: G-XXXXXXXX
4.Advanced-formin käyttö
- Avautuneeseen kenttään syötetään Google Analyticsin JavaScript-koodi!
- Tracking (lyhyt)koodia ei tule syöttää tähän kenttään! Se kuuluu vain Basic-formin Google Analytics -koodikenttään.
- Käytä asetuksissa yhtä koodia, joko GA4-koodia JavaScriptinä tai Basic-formiin lisättyä lyhytkoodia, ei molempia yhdessä. Tarkennettu lomake ( Advanced-formia ) käytetään vain standardiratkaisun täydennyksenä.
Lisää kokonaiskoodi ( Full code -kenttään ) vain JavaScript-koodi.