Kuljetusvaihtoehtojen luominen Shoproller-alustalla
Verkkokaupan luominen: Miten lisätä kuljetustapoja?
1.Avaa kuljetusasetukset hallinnassa
- Avaa hallinnassa Asetukset ja valitse sen alta Kuljetus

2.Luo toimitusalue
- Toimitusalue on alue, jolla kuljetus tapahtuu (esim. Viro).
- Ennalta määritellyissä alueilla ( EU ) on jo mukana kiinteä valikoima maita. Jos haluat määrittää alueen itse, valitse pudotusvalikosta Mukautettu

3.Lisää verkkokauppaan toimitustapa
- Kun alue on luotu, lisää alueelle määränpää klikkaamalla oikeassa yläkulmassa olevaa +Lisää toimitustapa -painiketta.
- Pudotusvalikosta avautuu valikoima verkkokaupassa jo käytettävissä olevia toimitustapoja.
- Jos et löytänyt sopivaa toimitustapaa pudotusvalikosta, voit luoda oman toimitustavan Kuljetusmatriisi - vaihtoehdon avulla, esimerkiksi DHL, FedEx tai Haen itse.

4.Määritä toimitustavan alue
- Lisää kuljetuskarttaan alue, johon kuljetus on tarkoitettu.
- Napsauta +Lisää uusi ja valitse sopiva (aiemmin luotu) alue!
- Aseta hinta ja hinnoittelusäännöt toimitusmenetelmälle. Hinnat voidaan asettaa tilausalueen ja/tai painon mukaan.
- Järjestelmän sisällä hinnat ovat arvonlisäverottomia!


5.Aseta ilmainen kuljetus alkaen X- summasta
- On myös mahdollista asettaa ilmainen kuljetus kiinteästä summasta.
- Alla on lyhyt esimerkki ilmaisen kuljetuksen asettamisesta verkkokaupassa.
- Katso tarkemmat ohjeet TÄSTÄ


Usein kysytyt kysymykset:
1.Miten kuljetusvalinnan näyttöjärjestystä voidaan muuttaa?
- Jos avaat Hallinnassa : Asetukset > Kuljetus. Valitse ja avaa toimitustapa ja lisää sitten Järjestysnumero-kenttään sen toimitustapan numero, jonka haluat nähdä kuljetusluettelossa.
2.Lisäsin uuden toimitustavan, mutta se ei tallennu ja antaa virheilmoituksen?
- Tarkista, että kun lisäät hintaa, senttejä ei ole erotettu pilkulla vaan pisteellä.
3.Olen luonut uuden toimitustavan, mutta se ei näy toimitustapojen valinnassa tilauksen yhteydessä?
- Tarkista tilausta tehdessäsi, että valitset vielä lähetyksen vastaanottajan tiedoissa sopivan maan.
- Tarkista myös ostoskoriin lisäämäsi tuotteet. Jos niille valitsemasi kuljetustavat on lisätty hallintaan (tuotekortti), tarkista, että myös juuri lisäämäsi toimitustapa on mukana.
4. Kuinka monta eri toimitustapaa voin lisätä verkkokauppaani?
- Toimitustapojen luomisessa ei ole rajoituksia. Voit luoda niin monta toimitustapaa kuin haluat.
5. Miten lisään tuotteelleni toimituspainon?
- Tuotteen paino on lisättävä tuotteeseen tuotekortissa olevaan asianmukaiseen ruutuun.
