Kuljetusvaihtoehtojen luominen Shoproller-alustalla

Verkkokaupan luominen: Miten lisätä kuljetustapoja?

1.Avaa kuljetusasetukset hallinnassa

  • Avaa hallinnassa Asetukset ja valitse sen alta Kuljetus

2.Luo toimitusalue

  • Toimitusalue on alue, jolla kuljetus tapahtuu (esim. Viro).
  • Ennalta määritellyissä alueilla ( EU ) on jo mukana kiinteä valikoima maita. Jos haluat määrittää alueen itse, valitse pudotusvalikosta Mukautettu

3.Lisää verkkokauppaan toimitustapa


  • Kun alue on luotu, lisää alueelle määränpää klikkaamalla oikeassa yläkulmassa olevaa +Lisää toimitustapa -painiketta.
  • Pudotusvalikosta avautuu valikoima verkkokaupassa jo käytettävissä olevia toimitustapoja.
  • Jos et löytänyt sopivaa toimitustapaa pudotusvalikosta, voit luoda oman toimitustavan Kuljetusmatriisi - vaihtoehdon avulla, esimerkiksi DHL, FedEx tai Haen itse.

4.Määritä toimitustavan alue

  • Lisää kuljetuskarttaan alue, johon kuljetus on tarkoitettu.
  • Napsauta +Lisää uusi ja valitse sopiva (aiemmin luotu) alue!
  • Aseta hinta ja hinnoittelusäännöt toimitusmenetelmälle. Hinnat voidaan asettaa tilausalueen ja/tai painon mukaan.
  • Järjestelmän sisällä hinnat ovat arvonlisäverottomia!

5.Aseta ilmainen kuljetus alkaen X- summasta


  • On myös mahdollista asettaa ilmainen kuljetus kiinteästä summasta.
  • Alla on lyhyt esimerkki ilmaisen kuljetuksen asettamisesta verkkokaupassa.
  • Katso tarkemmat ohjeet TÄSTÄ


Usein kysytyt kysymykset:


1.Miten kuljetusvalinnan näyttöjärjestystä voidaan muuttaa?


  • Jos avaat Hallinnassa : Asetukset > Kuljetus. Valitse ja avaa toimitustapa ja lisää sitten Järjestysnumero-kenttään sen toimitustapan numero, jonka haluat nähdä kuljetusluettelossa.

2.Lisäsin uuden toimitustavan, mutta se ei tallennu ja antaa virheilmoituksen?

  • Tarkista, että kun lisäät hintaa, senttejä ei ole erotettu pilkulla vaan pisteellä.

3.Olen luonut uuden toimitustavan, mutta se ei näy toimitustapojen valinnassa tilauksen yhteydessä?

  • Tarkista tilausta tehdessäsi, että valitset vielä lähetyksen vastaanottajan tiedoissa sopivan maan.
  • Tarkista myös ostoskoriin lisäämäsi tuotteet. Jos niille valitsemasi kuljetustavat on lisätty hallintaan (tuotekortti), tarkista, että myös juuri lisäämäsi toimitustapa on mukana.

4. Kuinka monta eri toimitustapaa voin lisätä verkkokauppaani?

  • Toimitustapojen luomisessa ei ole rajoituksia. Voit luoda niin monta toimitustapaa kuin haluat.

5. Miten lisään tuotteelleni toimituspainon?

  • Tuotteen paino on lisättävä tuotteeseen tuotekortissa olevaan asianmukaiseen ruutuun.

Tarvitsetko vielä apua? Ota yhteyttä Ota yhteyttä