Lähetä verkkokauppa ilmoituksia sähköpostipalvelimesi kautta
Koska sähköpostilaatikon suojaussuodattimet ovat erilaiset, saattaa käydä niin, että verkkokaupan ilmoitukset, tilausvahvistukset eivät joskus tavoita asiakasta roskapostin tai vahvemman suojaussuodattimen tapauksessa. Tässä tapauksessa ilmoitusten (tilausvahvistuksen) lähetys asetusten muuttaminen, eli tilausvahvistusten lähetyksen asettaminen niin, että ne lähetetään jatkossa oman sähköpostipalvelimesi kautta. Katso alta ohjeet tämän tekemiseen:
1. Avaa SMTP-asetus
- Avaa Asetukset hallinnassa ja valitse Asetukset uudelleen sen alta.
- Valitse avautuvan sivun vasemmasta valikosta Ilmoitukset
2. Avaa SMTP-asetus
- Valitse "Käytä omaa SMTP-palvelinta" vaihtoehdon edessä.
- Täytä kaikki avoimet kentät
- Määritä tiedot tai kysy sähköpostiisäntältäsi (osoite, portti, käyttäjätunnus, salasana ja encryption).
- Tietoa syötettäessä on varmistettava, että tiedot ja salasanat ovat oikein ja ettei niissä ole välilyöntejä.
- Tallenna muutokset!
3. Testata!
- Tee testitilaus verkkokaupassa ja tarkista onko sähköpostiisi lähetetty ilmoitus.
- Jos tilausvahvistus ei pääse sähköpostiin testauksen aikana, tarkista tiedot uudelleen, todennäköisesti jossain on virhe, tietojen pitää olla tarkkoja!