Lisää uusi asiakas parametri
Verkkokaupan tekeminen: uuden asiakas parametrin tekeminen
Lisää erilaisia parametreja asiakkaalle. Parametreja voidaan lisätä monivalintavastauksina tai tekstimuodossa. Lisätty parametri näkyy: ilmoittautumislomakkeella, asiakaskortilla (admin-ympäristössä) ja sisäänkirjautuneen asiakkaan tilin kohdassa "Oma tili". Katso alta ohjeet tämän tekemiseen.
1. Avaa asiakasparametrit hallinnassa
- Avaa hallinnassa Asetukset ja valitse sen alta Asiakas Parametrit! Lisää uusi parametri napsauttamalla +Uusi parametri yllä
2. Parametri vaihtoehdot
- Valitse, minkä parametrin haluat lisätä asiakkaille. Neljän tyyppisiä parametreja voidaan lisätä:
- Teksti (lyhyempi teksti)
- Pitkä teksti
- Monivalintavastauksilla
- Kyllä / Ei vastaus
3.Lisää pitkä teksti -parametri
- Napsauta +Uusi parametri oikeassa yläkulmassa ja valitse Pitkä teksti!
4. Anna parametrille nimi ja aseta se
- Laita nimi ja aseta rastilla vaihtoehtoja parametri kohtaisesti. Valinnat:
- Asiakkaalle näkyvissä
- Asiakkaan määrittelemä
- Pakollinen
5. Lisää monivalinta parametri
- Napsauta +Uusi parametri oikeassa yläkulmassa ja valitse Monivalinta vastauksilla
6. Anna parametrille nimi, lisää monivalinta vastauksia ja määritä
- Anna parametrille nimi ja tarkista vaihtoehdot. Valinnat:
- Asiakkaalle näkyvissä
- Asiakkaan määrittelemä
- Pakollinen
- Lisää vastausvaihtoehto napsauttamalla +Uusi valinta!
7.Lisää monivalinta vastauksia
- Kirjoita monivalintavastaukset ruutuun. Lisää uusi monivalinta vastaus napsauttamalla uudelleen viimeisen +Uusi vaihtoehto -vaihtoehdon alta!
- monivalinta vastausten lisääminen:
8. Lisää parametri Kyllä / Ei-vaihtoehdolla
- Napsauta +Uusi parametri oikeassa yläkulmassa ja valitse Kyllä / Ei!
9. Nimeä parametri ja määritä
- Anna parametrille nimi ja tarkista parametrin vaihtoehdot. Valinnat:
- Asiakkaalle näkyvissä
- Asiakkaan määrittelemä
- Pakollinen
- Kyllä / Ei -vaihtoehto näkyy ilmoittautumislomakkeessa valinta vaihtoehtona "rastilla"!