Määritä tilausvahvistuksen toimitus

Verkkokaupan tekeminen: miten määrität tilausvahvistuksen lähettämisen


1. Avaa ilmoitus asetus


  • Voit määrittää tilausvahvistuksen avaamalla Asetukset hallinnassa ja sitten uudelleen Asetukset ja ilmoitukset vasemmasta sarakkeesta.
  • Merkitse rastilla, saako asiakas tilausvahvistuksen ennen maksua tai sen jälkeen. Tai molemmissa tapauksissa: sekä ennen maksua että sen jälkeen.
  • Lisää sähköpostilaatikkoon sähköpostiosoite, johon haluat tilauksesta ilmoituksen (erottele pilkulla + välilyönti kun lisäät useita sähköpostiviestejä).

✅ Suositukset


Jos käytät verkkokaupassa integroituja maksuratkaisuja (pankkilinkit, paypal jne.), kannattaa ehdottomasti käyttää vaihtoehtoa: Tilausvahvistus asiakkaalle sähköpostitse maksun jälkeen, jolloin asiakas näkee oikean maksutilan ( maksettu) tilausvahvistuksessa!


Mikäli käytät verkkokaupassa maksutapana myös tilisiirtoa, olisi suositeltavaa asettaa myös: Tilausvahvistus asiakkaan sähköpostiin ennen maksua. Maksun tila ei automaattisesti muutu "maksetuksi" pankkisiirrolla, ja tällöin asiakas saa myös tilausvahvistuksen (tietoineen) valitsemalla pankkisiirron.


Usein Kysytyt Kysymykset


1. Voinko lisätä useita sähköpostiosoitteita "Lähetä tilausvahvistus toiseen sähköpostiosoitteeseen" -kenttään niin, että tilausvahvistus menee useisiin eri sähköpostiosoitteisiin?


  • Kyllä, tässä tapauksessa sinun tulee lisätä useita sähköpostiosoitteita annettuun soluun. Erottele sähköpostiosoitteet pilkulla ja välilyönnillä. Esimerkiksi: info@shoproller.com, info@shopproller.fi

2.  Miksi tilausvahvistus ei ole mennyt asiakkaille?


  • Tarkista, oletko lisännyt laskun vastaanottajan sähköposti kentän pakolliseksi tilauksen yhteydessä. Jos asiakas ei täytä sähköpostiin laskun vastaanottajan tietoja, tilausvahvistusta ei lähetetä hänen sähköpostiin. Katso TÄÄLTÄ kuinka voit tehdä sähköpostikentän pakolliseksi!

Tilausvahvistusta lähetettäessä kirjettä ei toimiteta asiakkaalle ja se antaa virheilmoituksen. (smtp)


  • Määritä SMTP-palvelin: Asetukset > Asetukset > Ilmoitukset
  • Kun määrität SMTP-palvelinta: kysy palvelimen järjestelmänvalvojalta salauksen valitsemista. Onko se SSL vai TLS. Kun syötät tietoja, tarkista myös muut tiedot ja salasanat varmistaaksesi, että ne ovat oikein.

4. Miksi minä (kauppias) en saa tilausvahvistuksia sähköpostitse?


  • Tarkista, tulevatko ilmoitukset ennen maksua vai sen jälkeen: Asetukset > Asetukset > Ilmoitukset
  • Tarkista, oletko lisännyt sähköpostiosoitteen, johon tilausvahvistus tulee lähettää kohtaan Asetukset > Asetukset > Ilmoitukset.
  • Tarkista, että sähköpostiosoite, johon tilausvahvistukset tulee lähettää, on oikein ja että itse sähköpostissa ei ole virheitä.

Tarvitsetko vielä apua? Ota yhteyttä Ota yhteyttä