Kuinka tehdä alennuskuponki

Verkkokaupan markkinointi: miten alennuskuponki tehdään?


Jos haluat tarjota asiakkaillesi alennuksen verkkokaupassa erityisesti luodun alennuskoodin muodossa tai lähettää asiakkaalle "salaisen koodin" alennuksen saamiseksi, käytä kupongin luonti vaihtoehtoa. Katso alta ohjeet tämän tekemiseen!

1. Avaa hallinta valikosta Tarjoukset


  • Avaa Kupongit hallintaohjelman Kampanjat-kohdasta. Luo uusi kuponki napsauttamalla +Uusi.

  • Määritä kuponki ja lisää koodi kuponkiisi tai käytä järjestelmän automaattisesti luomaa koodia. Koodin on oltava yksilöllinen!


3. Muista lisätä Edellytykset ja alennus!


  • Muista lisätä kuponkiin vähintään yksi ehto. Ilman ennakkoehtoa kuponki ei toimi!
  • Asiakkaiden on myös täytettävä kaikki lisätyt edellytykset, jotta kuponki voidaan ottaa käyttöön. Muuten alennusta ei sovelleta.

🔴Jos siis kuponkiin lisätään ehto A ja ehto B, asiakkaan tulee täyttää sekä ehto A että ehto B kupongin käyttöönottamiseksi, eikä valita eri ehtojen välillä! Kuponkeja tehtäessä lisättävät määrät ovat rajattomia!


4. Käytä hakusuodattimia


  • Jos olet tehnyt useita kuponkeja ja etsit tiettyä kuponkia, käytä kuponki haku suodatinta! Hae koodin, nimen, tilan, päivämäärän tai kuponkitunnisteen perusteella.


5. Varmista, että kuponki laatikko on käytössä asetuksissa.


  • Avaa Asetukset hallinnassa ja sitten uudelleen Asetukset.
  • Valitse vasemmasta sarakkeesta Ostoskori. Valitse asetuksessa avattavasta valikosta Salli kupongin käyttö Kyllä!


6. Missä verkkokaupassa näkyy alennuskoodin syöttämiseen tarkoitettu kuponki laatikko?



  • Ostoskoriin tulee kuponki- tai alennuskoodi laatikko, johon asiakkaat voivat syöttää alennuskoodin saadakseen alennuksen


Usein Kysytyt Kysymykset


1. Tein kupongin, mutta kuponki alennusta ei ole käytetty ostoskorissa, mitä minun pitäisi tehdä?


  • Tarkista, että kuponki on aktiivinen ja että voimassaolopäivä on oikein. 
  • Tarkista, että olet lisännyt edellytyksen kuponkia luodessasi ja että ehto täyttyy myös kuponkia käyttäessäsi. Ilman sitä kuponki ei toimi.
  • Jos olet tehnyt alennuksen matriisituotteesta, tarkista, että olet lisännyt alennuksen vain yhdistelmiin (rasti tulee vain yhdistelmien eteen). Muuten alennusta ei sovelleta.

2.  Jos olen tehnyt kupongin, koskeeko se myös jo alennuksessa olevia tuotteita?


  • Se voidaan asettaa molempiin suuntiin. Alennusta määrittäessä voit nyt estää kupongin käyttämisen alennuksessa jo oleviin tuotteisiin. Voit tehdä tämän lisäämällä rastin kohdan "Kiellä kaksinkertainen alennus" eteen. Jos ruutua ei ole valittu, kuponki koskee myös jo alennettuja tuotteita

3. Miten ja voinko tehdä kopion olemassa olevasta kupongista?


  • ShopRollerissa on mahdollista kopioida jo olemassa oleva kuponki. Tässä tapauksessa olemassa olevasta kupongista tehdään kopio (ehdoilla ja alennuksilla), mutta koodi luodaan eri tavalla kuin alkuperäinen kuponki. Tästä on hyötyä, kun on tarpeen tehdä useita kuponkeja samoilla ehdoilla.

  • Kopioi kuponki avaamalla kopioitava kuponki ja napsauttamalla oikeasta yläkulmasta "Lisää" ja valitsemalla "Kopioi X kertaa". Tämä tarkoittaa, että sama kuponki kopioidaan niin monta kertaa kuin haluat. X on yhtä suuri kuin kuponkien lukumäärä.

4.Kuinka voin poistaa kuponkilaatikon ostoskorista?


  • Kuponki Kentän voi poistaa asetusten kautta. Voit tehdä tämän siirtymällä hallinnassa kohtaan Asetukset > Asetukset > Ostoskori ja valitsemalla Ei-kohdasta "Ota kuponkien käyttö käyttöön".

5. Missä tapauksessa kannattaa käyttää alennus vaihtoehtoa "Alennus kampanjatuotteista?


  • Tätä käytetään, jos lisäät Edellytykseen, että asiakkaan on ostettava tiettyjä tuotteita tai tuoteryhmän tuotteita, jolloin "Alennus kampanjatuotteista" -toiminnolla alennus koskee Edellytyksenä määriteltyjä tuotteita.

Tarvitsetko vielä apua? Ota yhteyttä Ota yhteyttä